Jarní procházka začarovaným lesem

12. 04. 2021 12:41:45
aneb co všechno zas odkryl roztátý sníh. Zatímco v nížině jaro už odstartovalo, u nás pod horami se teprve loučí zima.

Včera jsem po mrazivém týdnu spojila procházku s nákupem a podívala se do lesa za nákupním centrem. Do tohoto lesa normálně nechodím, byla jsem tam jen jednou před pár lety, když jsme si tenkrát s dcerou zkoušely ulovit první kešky. Chtěla jsem tam i okouknout kolik pejskařů tam chodí se svými mazlíčky, jelikož mě už jedna z našich koček ráno neoblomně upozorňovala, že už cítí jaro a nastává zas čas, kdy by opět chtěla chodit na procházky i ona. Vzala jsem si sebou foťák, co kdyby tam byl na focení nějaký živočich či květina.

Jen jsem udělala pár kroků pod super market, vidím za zákazem vjezdu nějaký karavan. Nejprve si pomyslím, asi chtěli mít chvíli klid a zaparkovali mimo parkoviště. Pak jsem se však podívala lépe. To obytné auto bylo otevřené, uvnitř binec a ještě mělo prázdnou gumu. Ach jo, co já bych za to dala, mít takový karavan, klidně bych si ho i opravila, a tady je jeden odstavený, jak na vrakovišti.

Že jsou mraky odpadků hned za parkovištěm, to člověka už nijak nepřekvapuje. Proč je však mraky odpadků v lese? Když si nějaké pití nebo jídlo v jednorázovém obalu do lesa člověk může přinést, proč ten obal zas nemůže odnést? Nechápu. Nepamatuji si, že by mě rodiče nějak nabádali k tomu, že se odpadky jen tak na ulici nebo v přírodě neodhazují. Oni to nedělali, tak jsem to brala normálně, že odpadky patří do koše. Zrovna tak si nepamatuji, že bych to nějak musela zdůrazňovat svým dětem, také to braly normálně a nikdy jsem neviděla, že by venku na zem vyhodily třeba jen papírek od bonbónu. Papír se rozloží, ale tolik skla, kovů, plastů a jiného odpadu na každém každičkém kroku, co ten les musí pojmout, to je smutné.

A dokonce hliník, který ani není plechovka. Kdo ví, jak se tady ocitl. Kdyby si sběrači kovů prošli tento les, třeba by našli i hodnotnější měď.

A tady někdo vyložil celou káru odpadu. Je to snad jednodušší dovézt do lesa než do sběrného dvoru?

Plechovka i u paty datlího stromu. Nahlédla jsem dovnitř spodního otvoru a tam byla ještě další (na fotce není vidět).

Co je tohle? Raději to obejdu obloukem. Nechtěla bych zjišťovat co v tom je. Snad ne mrtvola.

Ejhle, někdo si v tom odpadkovém lese udělal i ohniště a podivnou kamennou stavbu. No, mě by tady asi nechutnalo.

Viděla jsem i docela nový posed, hned vedle cesty, aby byl dobře dostupný autem. Pár metrů od něho kaliště a spousta pečiva. Pak, že je to těžké zredukovat počty divočáků ve městech, jak to tvrdí v médiích myslivci.

Abych svůj blog zakončila pozitivně, natrefila jsem na zvláštní houbu, o které jsem si pak doma přečetla, že je to vzácný druh nejedlé houby a dokonce chráněná. Jmenuje se ohnivec. Ohnivců u nás roste prý pět druhů a mezi sebou se dají bezpečně rozeznat jen pod mikroskopem. Domnívám se, že jsem narazila buď na ohnivec jurský nebo ohnivec šarlatový.

Na posledních fotečkách je devětsil bílý, tuto rostlinu asi v nížinách nenaleznete.

Zhodnocení procházky: Sem už příště nemusím a s našimi kočkami už vůbec ne.

Autor: Pavla Drahoňovská | pondělí 12.4.2021 12:41 | karma článku: 13.32 | přečteno: 318x

Další články blogera

Pavla Drahoňovská

Norování

Do mé emailové schránky mi přišla žádost od organizace „Svoboda zvířat“ o kontaktování ministra zemědělství, aby se zasadil o ukončení norování.

29.2.2024 v 10:16 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 239 | Diskuse

Pavla Drahoňovská

Sardinie - 8. závěrečná část

Tento díl je především o nádherné procházce Florencií za svítání, kterou jsme nemohli opomenout při zpáteční cestě ze Sardinie. Také představím co jsem si autentického přivezla z ostrova domů.

26.2.2024 v 2:27 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 147 | Diskuse

Pavla Drahoňovská

Sedlák, sedlák, sedlák, je velkej pán...

...von jede na pole má hodinky dvoje, koukej koukej koukej, jak je je hloupej. – Na slova lidové písničky jsem si vzpomněla v souvislosti s vyhlášenou stávkou takzvaných zemědělců.

16.2.2024 v 22:15 | Karma článku: 17.86 | Přečteno: 463 | Diskuse

Pavla Drahoňovská

Sardinie - 7. díl

Tento díl jsem věnovala cestě trajektem ze Sardinie z města Olbia do města Livorno v Itálii, která nebyla moc příjemná a pohodová.

4.2.2024 v 20:43 | Karma článku: 11.19 | Přečteno: 208 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 9.72 | Přečteno: 81 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 33.17 | Přečteno: 1376 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.96 | Přečteno: 127 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 155 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 12.10 Průměrná čtenost 813

Mám ráda přírodu, zvířata a cestování - to vše se snažím zachytit na svých fotografiích, které si můžete prohlédnout na mé stránce www.alvapa.cz.

O různých šperkových minerálech si můžete přečíst v mých článcích zde:  http://www.aklapava.cz/blog/

"Krása je všude kolem nás, stačí se umět dívat."

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...