Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nesnáším Vánoce

Už ani nepamatuji, kdy jsem se na Vánoce těšila. Snad někdy jako malé dítě. Později jsem už mívala Vánoce spojené převážně s negativními pocity.

První hnusný Štědrý den mám spojen s úklidem. Bydlela jsem s rodiči a malou sestrou v novém rodinném domku. Máma byla přepečlivá na úklid. Dokud nebylo vše do puntíku na-klizeno, nemohl začít Štědrý večer. Ten rok místo, abych se dívala o Štědrém dnu na pohádky, jako ostatní děti, jsem odpoledne musela mýt všechny dveře v celém domě.

Později jsem si jako náctiletá přála pod stromeček svůj vlastní foťák. Po nějakých dvou nebo třech letech jsem pochopila, že ho stejně nedostanu. Koupila jsem si ho, až když jsem začala vydělávat.

Potom, když jsem se vdala, mívala jsem alespoň radost, že jsou šťastné o Vánocích moje malé děti. Mateřská však bývala, oproti dnešku, jen symbolická, nikdy nebylo dost peněz na nějaké drahé dárky.

Oboje rodiče nám dávali pod stromeček daleko dražší dárky, než jsme mohli dát my jim. Nejčastěji nějaké spotřebiče do domácnosti a dětem hračky, knížky, ošacení. Když jsem jednou vymyslela pěkný dárek pro moje rodiče, malého ručního robota, který šel postavit i tak, aby se nemusel držet jenom v ruce, protože jsem věděla, že mají jenom skoro třicetiletého robota, který řval tak, že zaléhaly bubínky v uších, s nadšením jsem se nesetkala. Mamka nám ho hned po Štědrém dnu vrátila, že ho prý nepotřebují, ať si ho necháme. Vždy bylo velice těžké vybrat něco pro mámu, co by se ji líbilo. Táta to vzdal, už když jsem byla malá. Jednou jí prý vybral s její sestřenicí kabát, máma byla naštvaná a tak se jí nelíbil, že ho táta hned po Vánocích musel jít vrátit. Od té doby už táta dárky nenakupoval.

Když se vdala sestra, také nám dávala dražší dárky, než jaké jsem mohla dát já jim, jako rozvedená. Dalo mi hodně přemýšlení a hodně času, než jsem pro její rodinu něco vymyslela. Ségra vždy poděkovala, ale stejně jsem se skoro nikdy nedověděla, jestli se jim to líbilo.

Největší trauma ohledně dárků jsem vždy měla při výběru dárků pro svoje děti. Zasloužily by si více. S Vánočními výlety po Štědrém dnu to také nebývalo valné, protože jsem musela myslet na to, abych vyšla s penězi do další výplaty v polovině ledna. Ale tak alespoň byl čas na hraní her a na to být spolu a také v klidu odpočívat.

V neposlední řadě mi vždy vadil ten adventní shon. Úklid, pečení cukroví, nakupování. Nikdy jsem to nestíhala.

Předloni, když jsem jednou po několika letech nechtěla trávit Štědrý den s protivnou mámou, tak mi táta na Štědrý den odpoledne volal, že mámě řekl nějaký doktor na plicním, že má tak zvětšené srdce, že jí zbývá už jen několik týdnů života. Máma žije doteď.

A letos? S matkou a rodinou sestry se nestýkám, dcera se odstěhovala, syn je stále zalezlý ve svém pokoji, z otce mi nemocnice z málo chodícího člověka udělala skoro ležáka (o tom v některém příštím blogu). Jsem vlastně buď v nemocnici nebo v práci. Na nějakou adventní výzdobu jsem si ani nevzpomněla, cukroví nepekla, naklizeno nemám, dárky jsem ještě neřešila. Na co se mám vlastně těšit?

 

Autor: Pavla Drahoňovská | neděle 15.12.2019 22:49 | karma článku: 22,83 | přečteno: 1231x
  • Další články autora

Pavla Drahoňovská

Norování

Do mé emailové schránky mi přišla žádost od organizace „Svoboda zvířat“ o kontaktování ministra zemědělství, aby se zasadil o ukončení norování.

29.2.2024 v 10:16 | Karma: 11,64 | Přečteno: 243x | Diskuse| Společnost

Pavla Drahoňovská

Sardinie - 8. závěrečná část

Tento díl je především o nádherné procházce Florencií za svítání, kterou jsme nemohli opomenout při zpáteční cestě ze Sardinie. Také představím co jsem si autentického přivezla z ostrova domů.

26.2.2024 v 2:27 | Karma: 9,86 | Přečteno: 155x | Diskuse| Cestování

Pavla Drahoňovská

Sedlák, sedlák, sedlák, je velkej pán...

...von jede na pole má hodinky dvoje, koukej koukej koukej, jak je je hloupej. – Na slova lidové písničky jsem si vzpomněla v souvislosti s vyhlášenou stávkou takzvaných zemědělců.

16.2.2024 v 22:15 | Karma: 17,86 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost

Pavla Drahoňovská

Sardinie - 7. díl

Tento díl jsem věnovala cestě trajektem ze Sardinie z města Olbia do města Livorno v Itálii, která nebyla moc příjemná a pohodová.

4.2.2024 v 20:43 | Karma: 11,56 | Přečteno: 221x | Diskuse| Cestování

Pavla Drahoňovská

Sardinie - 6. díl

Tento díl je o putování podél východního pobřeží. Také je o jedné stezce nestezce vedoucí na pláž u San Teodora s úžasným koupáním.

1.2.2024 v 19:49 | Karma: 9,67 | Přečteno: 235x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 55
  • Celková karma 10,55
  • Průměrná čtenost 814x
Mám ráda přírodu, zvířata a cestování - to vše se snažím zachytit na svých fotografiích, které si můžete prohlédnout na mé stránce www.alvapa.cz.

O různých šperkových minerálech si můžete přečíst v mých článcích zde:  http://www.aklapava.cz/blog/

"Krása je všude kolem nás, stačí se umět dívat."